جادوی روغن زیتون و گل همیشه بهار در درمان واریس

یک درمان خانگی برای راحت شدن از شر واریس

رگ‌های واریسی ظاهر چندان خوشایندی ندارند. واریس زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌ها و عروق به دلیل مشکل در جریان خون به سمت قلب، گشاد می‌شوند. واریس می‌تواند به دلیل التهاب در بافت‌های بدن و یا ضعف رگ‌ها در تنظیم جریان خون ایجاد شود. در اغلب موارد واریس عوارض خاصی ندارد اما گاهی با احساس سنگینی و سوزن سوزن شدن در اندام تحتانی همراه است. ظاهر ناخوشایند واریس به خاطر برآمدگی و کبودی، موجب می‌شود شخص اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. خوشبختانه درمان‌های خانگی خوبی برای واریس وجود دارد که می‌تواند با این مشکل مبارزه کند. در میان این درمان‌ها، روغن زیتون و گل همیشه بهار تاثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش علائم ظاهری واریس دارند. در ادامه به خواص این داروها و شیوه استفاده از آنها برای درمان واریس اشاره خواهیم کرد.

هر دو این مواد خاصیت ضدالتهابی، لوسیون و آرام‌بخش دارند. این مواد پس از اینکه جذب پوست شوند، اندازه رگ‌های واریسی را کاهش می‌دهند. همچنین خون را در رگ‌های آسیب‌دیده به جریان می‌اندازد. ماساژ این داروها بر روی پوست با تحریک فعالیت سیستم لنفاوی، احساس سنگینی ناشی از واریس را از بین می‌برد. علاوه بر این، به دفع سموم و مایعاتی که در درمان واریس مشکل ایجاد می‌کنند، کمک می‌کند. این شیوه درمان معجزه نمی‌کند بلکه بایستی به طور منظم استفاده شوند و در کنار آن از رژیم و ورزش‌هایی برای کمتر شدن واریس استفاده شود تا نتیجه موردنظر به دست بیاید.

فواید روغن زیتون

روغن زیتون برای درمان واریس
روغن زیتون التهاب را از بین می‌برد و به گردش خون کمک می‌کند

روغن زیتون به دلیل داشتن مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E و مواد معدنی، بسیار ارزشمند است. روغن زیتون التهاب را از بین می‌برد و به گردش خون کمک می‌کند و مواد زائد را از بدن خارج می‌کند. امگا ۳ موجود در روغن زیتون که نوعی چربی سالم است، جریان خون را در رگ‌ها بهبود می‌بخشد و فعالیت رگ‌های خونی یکطرفه را ترمیم می‌کند. این ماده به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان، آماس رگ‌ها را کم کرده و موجب آرامش شخص می‌شود.

فواید گل همیشه بهار

گل همیشه بهار خاصیت ضد انعقاد خون، ضد التهابی و آرام‌بخش دارد. با جذب این مواد به پوست، جریان خون در میان شریان‌های خونی بهبود پیدا می‌کند. قرن‌ها از گل همیشه بهار برای درمان التهاب استفاده می‌شده است زیرا با به گردش درآوردن خون، تورم را کاهش می‌دهد. گل همیشه بهار حاوی فلاونوئید، ویتامین C و مواد معدنی است که وقتی جذب پوست می‌شوند، خاصیت ارتجاعی و روند بازسازی پوست را بهبود می‌بخشند. گل همیشه بهار و روغن زیتون با تسهیل در جریان خون، التهاب مویرگی خون را کم می‌کنند.

نحوه تهیه داروی روغن زیتون و گل همیشه بهار

گل همیشه بهار و روغن زیتون برای درمان واریس
گل همیشه بهار خاصیت ضد انعقاد خون، ضد التهابی و آرام‌بخش دارد

خوشبختانه تهیه این داروی خانگی زمان چندانی نیاز ندارد به علاوه اینکه برخلاف داروهای دیگر چندان نیز پرهزینه نیست. پیشنهاد ما این است که روغن زیتون ۱۰۰ درصد طبیعی با کیفیت خوب استفاده کنید.

مواد لازم:

  • ۱۰ عدد گل همیشه بهار تازه
  • ۳/۴ فنجان (۱۵۰ گرم) روغن زیتون
  • ظرف مورد نیاز: یک بطری شیشه‌ای دردار

روش تهیه:

  • گل‌ها را تکه تکه کرده و در یک ظرف مربا جا دهید.
  • روغن زیتون را در ظرف گل بریزید. باید روغن روی گل‌ها را بپوشاند.
  • در ظرف را ببندید و آن را در جایی تاریک به مدت ۱۰ روز قرار دهید.
  • پس از آن گل‌ها را از روغن جدا کرده و روی پوست قرار دهید.

نحوه استفاده:

  • به میزانی که لازم دارید از این دارو برداشته و بر روی قسمت‌هایی که واریس دارند، ماساژ دهید.
  • به آرامی، به صورت دورانی و مدام ماساژ دهید و بر روی رگ‌ها اندکی فشار دهید تا خون به جریان افتد.
  • مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده و بگذارید یک شب بماند.
  • ۳ تا ۴ بار در هفته ترجیحا پیش از خواب این کار را تکرار کنید.
منبع steptohealth.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.